Nalden: 'Mijn leven is hilárisch'

Maurits Martijn
'Mensen en bedrijven willen met mij gezien worden en zich aan mij verbinden. Hilááárisch toch?'

Bedrijven als Apple, Vodafone en Nike staan in de rij om bij de Amsterdamse blogger Nalden (25) te mogen adverteren. ‘Ik dacht: fuck it, ik probeer het gewoon.’

Een grote glimlach siert het gezicht van Nalden (25) als hij hard op het gaspedaal van zijn splinternieuwe Lotus Elise trapt. ‘Vroeger speelde ik met mijn broertje vaak het racespel Gran Turismo op de Playstation. Ik koos altijd de Lotus Elise. Nu rijd ik hem echt, dat is toch master?’

Hij scheurt het terrein van de Nyenrode Business Universiteit op. ‘Ik heb een dealtje gesloten: Lotus wilde dat ik ambassadeur van hun merk werd en ze hebben advertentieruimte op mijn blog gekregen. In ruil daarvoor heb ik hem voor de helft van de prijs kunnen kopen. Hilaáárisch!’ Met gierende banden zet hij de Lotus neer, klautert uit de krappe cabine en pakt zijn laptoptas uit de achterbak. ‘En nu gaat deze college drop-out lesgeven op de universiteit. Classic, haha.’

In een zaal van de oudste private universiteit van Nederland,...

Vernieuwend, verdiepend, vooruitstrevend: dat is Vrij Nederland. Maar goede journalistiek kost tijd en aandacht. Om de verhalen te kunnen maken die jij graag leest, vragen we je abonnee te worden.
Word abonnee vanaf € 4,99 Sluit je aan
X
Het zijn tijden voor Vrij Nederland
Het zijn tijden voor VN
Goede journalistiek kost tijd en aandacht. Om de verhalen te kunnen maken die jij graag leest, vragen we je abonnee te worden. Sluit je nu aan.
Goede journalistiek kost tijd en aandacht. Om de verhalen te kunnen maken die jij graag leest, vragen we je abonnee te worden. Sluit je nu aan.
Het platform voor progressief Nederland
Voor cultuurliefhebbers en kritische volgers van de actualiteit
Onafhankelijke journalistiek: van maandblad tot video, van podcast tot blog
Met diepgravende interviews, prikkelende columns en onthullende reportages
En: jaarlijks vier thema-specials

Advertentie

Advertentie