Vrij Nederland heeft Googlesap nodig

Mediagoeroe Jeff Jarvis, wiens boek Wat zou Google doen? net is verschenen, geeft Vrij Nederland een gratis consult om aan de crisis van de printmedia te ontsnappen. ‘Vrij Nederland beschouwt papier nog steeds als kernactiviteit? Dat betekent dat je leeft en sterft met papier. Dat moet je niet doen.’

Foto: Wouter Vandenbrink
Foto: Wouter Vandenbrink

‘Ik doe met hoofdredacteuren en uitgevers vaak het volgende gedachte-experiment: stel je de dag voor – en die dag komt snel – dat je de drukpersen voorgoed uitzet. Wat ben je dan? Vrij Nederland is een merk, met een waarde. Wat is die waarde als je niet meer op papier verschijnt?’

Jeff Jarvis neemt het verzoek serieus. Ik heb de ‘überblogger‘, hoogleraar journalistiek, adviseur van onder andere The New York Times en The Guardian en schrijver van het boek Wat zou Google doen? gevraagd om een gratis consult:

Wat moet Vrij Nederland doen om aan de existentiële crisis van de printmedia te...