Shoppen is niet kopen. Dineren is niet eten. Naar de kapper gaan is niet haren knippen. En de hoeren bezoeken is niet penetreren. De eerstejaars student consumptiemaatschappijwetenschappen zou stellen: het gaat altijd om één ding: beleving.

Behalve consumeren; consumeren is consumeren. Ook in het museum, júíst in het museum. Museumbezoek is niet kunst kijken. Een museum is, hoe moeten we het zeggen, de ervaring van een gesublimeerde levensstijl, of zoiets. Dat wil je delen met je familie en je vrienden, en daarmee wil je je onderscheiden van de buren.

Daarom is er nu de Guggenheimbeleving (uit te spreken met zwoele reclamestem.) Koopt allen Guggenheimverf! Specialisten en curatoren werken al tientallen jaren aan de museumkleuren. Die worden per tentoonstelling afgestemd op en afgeleid uit de schilderijen. En ú, verheven liefhebber, kunt ze nu kopen en thuis op uw muur aanbrengen! Stelt u zich uw eerste soiree in uw nieuwe kleurenspectrum voor! Er is zelfs verf voor buiten....