Het bestaande beeld Ex-redacteur HP/De Tijd. Schrijft reportages voor onder meer Volkskrant Magazine, Intermediair, Hard Gras en het personeelsblad van Albert Heijn.

De flaptekst ‘… een roman over de jaren tachtig. Een ­roman over vriendschap, liefde en geldgebrek in de laatste jaren zonder toekomstperspectief, internet en ­mobiele telefoons.’

De feiten Over wegwerpliteratuur gesproken. Maarten van Berkel, de ‘ik’ uit Wij weten heus wel hoe laat het is van Marcel van Roosmalen, gaat eind jaren tachtig studeren in Nijmegen, de enige lokatie in Nederland waar de jaren zeventig meer dan dertig jaar duurden, en komt terecht in een wereldje van krakers, anti-kapitalisme, drugs, feestjes, verveelde seks en Bhagwan. Alle modes van de dag door elkaar en allemaal bij elkaar nog minder dan niks. Een wereldje dat na een half decennium net zo verzwolgen leek als Pompeji.

Het verhaaltje wordt verteld in korte zinnen, met een dwangmatige hang naar leukigheid en naar doe-maar-gewoon...