De RTL-serie ‘Mijn geheime missie’ wil via klassieke dramawetten thuismoeders aan het werk helpen.

Bij RTL zijn ze naar eigen zeggen ‘vrij goed’ in aanvoelen wat er leeft. Vandaar dat ‘werkloosheid’ dit seizoen het thema is. Speciaal voor de vrouwelijke doelgroep brengen ze Mijn geheime missie – serie waarin thuisblijfmoeders hulp krijgen bij het herintreden op de arbeidsmarkt. Een loffelijk streven – zeker in Nederland, waar meer dan de helft van de volwassen vrouwen nog altijd niet op eigen benen kan staan.

Maar zo ongezellig mag de boodschap in dit prinsesjesland natuurlijk niet zijn. Dus heet het dat het programma vrouwen wil stimuleren om ‘hun eigen keuzes te maken’ en ‘de dingen te doen die jij leuk vindt’. Bronwatermerk Crystal Clear is het daar om raadselachtige redenen helemaal mee eens. Dat sponsort Mijn geheime missie, en behoorlijk genereus. Telkens schommelt er zo’n flesje door het beeld. Aan BN’er Daphne Deckers, zelf moeder van twee, werd de presentatie...