Media

Wichelaars en waarzeggers zijn niets nieuws. OpĀ­merĀ­kelijk is hooguit hoeveel ruimte ze in dit tijdsgewricht van de media krijgen. Speciaal de commerciĆ«le zenders zijn er verzot op. Liefhebbers kunnen dag en nacht hun hart ophalen bij de ‘spiritueel specialisten’ van Astro TV. Bij RTL4 mag ene Char al jaren mededelingen doorgeven van gene zijde. En ook het Schotse medium Derek Ogilvie scoort er hoge kijkcijfers, recentelijk met De kinderfluisteraar. Hij kan namelijk, behalve communiceren met geesten, tevens haarfijn aanvoelen welke bovennatuurlijke narigheid er huist in uw weerspannige kind. In 2010 besteedde trouwens ook het deftigste dagblad van Nederland ruim aandacht aan de man. In een ellenlang interview mocht Ogilvie leeglopen. Of zijn contact met de geesteswereld ‘echt is of gespeeld’ achtte NRC Handelsblad bij die gelegenheid ‘niet de kwestie’. ‘Interessant is waarom hij zo’n succes heeft. En wat hem beweegt.’

O ja? Mij lijkt dit, zeker voor een krant die haar...