Media

Wellicht is het u als lezer van dit blad ontgaan, maar Gerard Joling ontsnapte onlangs aan een ‘drama’. De zanger verbleef op Curaçao om drie commercials te filmen voor een sauzenfabrikant. Tussen de vermoeienissen door wilde hij zich even ontspannen. Hij begaf zich in zee en zette zich op een luchtbedje. Dat had hij beter niet kunnen doen. Volgens De Telegraaf dreef de artiest ongemerkt ‘wel zo’n achthonderd meter’ uit de kust. ‘Dus ik zwaaien naar de mensen aan de kant, maar zij dachten dat ik ze aan het begroeten was!’ Toen schoot de reddingsbrigade te hulp. In de woorden van de krant: ‘Gelukkig werd Geer na een tijdje toch uit zijn benarde positie gered.’

Een angstig avontuur, wat u zegt. En inderdaad vond het voorval plaats, daar in de wateren bij Mambo Beach. Maar in werkelijkheid was het een ideetje uit de boezem van Jolings productiemaatschappij. Die probeerde een persbericht (‘Remia commercial met Gerard Joling loopt bijna dramatisch af’) inclusief schokkerig...