Van kaft tot kaft draagt het nieuwe blad Flow uit dat wij heus met minder toe kunnen, en dat zulks juist kwaliteit brengt in ons bestaan.

In vrouwenbladland geldt Flow als een klein mirakel: tegen alle trends in weet het gestaag méér betalende lezers te trekken.

Vorige week presenteerde het nationale oplage-instituut HOI de cijfers over het tweede kwartaal. En wederom doet deze titel van het geplaagde uitgeefconcern Sanoma het relatief goed – met zo’n 3600 meer verkochte nummers dan in hetzelfde tijdvak vorig jaar. (Het al even miraculeuze LINDA. daarentegen zag voor het eerst haar oplage met zo’n 6000 exemplaren dalen.) Bovendien brengt Flow sinds kort een internationale editie uit en zou het concept zijn verkocht aan diverse buitenlanden.

Dit weekend dus maar eens het blad aangeschaft. Wat is precies het geheim?

Dat is op het eerste gezicht nog niet zo gemakkelijk te doorgronden. De cover bestaat uit één kleurrijke illustratie met daarop nauwelijks leesbare, veelal...