Een warm moment van erkenning, zo voelde het voor veel twitteraars die afgelopen week ineens het rapid response team (RRT) van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) aan de telefoon kregen. ‘Doordat ik op Twitter bezig was, werd ik ineens gebeld,’ meldden ze nadien trots op het online berichtenplatform.

De blijdschap is begrijpelijk. De nood was hoog. Zoals u weet, heeft de SVB een fikse achterstand opgelopen bij het goedkeuren van de betalingen van de persoonsgebonden budgetten (PGB’s) waarmee circa tweehonderdduizend Nederlanders zelf hun zorg inkopen. Hierdoor kregen tienduizenden hulpverleners afgelopen tijd hun geld niet.
In de sociale media brak onrust uit. Op Twitter was de hashtag #pgbalarm een weekend trending topic, oftewel het meest spraakmakende onderwerp. De digitale golf van verontwaardiging leidde zelfs tot een Kamerdebat over de chaos met de PGB-betalingen.
Wie twittert wordt gehoord. In het bedrijfsleven is dat heel gewoon. Gaat u maar eens kijken bij de...