Antonie Kamerling is in korte tijd een veelgevraagd toneel- en filmacteur geworden. Hij speelde in korte tijd een jeugdige gigolo, een journalist met bijbedoelingen en de neef van de markies De Sade. Een gesprek met voorheen Peter Kelder over de gevolgen en de betrekkelijkheid van televisieroem, de vergelijking met Pierre Bokma, de samenwerking met Willem Nijholt, de marathonneuk-scène in Suite 16 en de harde leerschool van de praktijk. ‘Vooral in het theater besef ik erg mijn gebrek aan techniek, ik voel me daar heel bloot.’

De eerste Nederlandse soapserie Goede tijden slechte tijden was vier jaar geleden onderwerp van discussies, bewondering, kritiek en spot. Plotseling was er ook een nieuw huiskameridool, de blonde Antonie Kamerling die vooral bekend werd met de naam van zijn personage Peter Kelder. Sinds voorjaar 1993 bestaat Peter Kelder niet meer en is er de acteur Antonie Kamerling in het theater en op het filmdoek. Hoe verschillend De kleine blonde dood ook werd...