‘Trendonderzoeker’ noemt Roothart (46) zichzelf, ‘al is trendforecaster ook een goed woord.’
Ze studeerde modevormgeving in Utrecht en werkte in Parijs, bij Dominique Peclers en studio Lidewij Edelkoort. ‘Als je een collectie maakt, begin je met een wit vel papier, je gaat dan inspiratie opdoen. Dat onderzoek zelf vond ik interessanter dan een collectie ontwerpen.’ Met haar bedrijf Trendslator (‘een netwerkorganisatie’) signaleert ze actuele veranderingen. ‘Ik ben niet zo geïnteresseerd in sciencefiction, in futurologen die zeggen: laten we eens kijken naar 2040. Wat je nú ziet, daar gaat het om. Dat de Afrikaanse economieën eraan komen is geen voorspelling, dat is nu.’ Trendslator schetst ontwikkelingen waar bedrijven op kunnen inspelen. ‘Het is lastig om grip te krijgen op consumenten. Met brute kracht à la Coca-Cola en McDonald’s je...
Je reactie wordt geplaatst zodra deze is goedgekeurd. Je reactie is geplaatst.