Interview
Maarten Dallinga maakte een podcast over suïcide: ‘Het zwaarste project dat ik ooit heb gedaan’

Denk je wel eens aan de dood? We zouden die vraag vaker moeten stellen, vindt journalist Maarten Dallinga (32). Vandaag komt de eerste aflevering van zijn podcastserie Verstrikt (Omroep Gelderland) online, over zelfdoding en worstelen met het leven. ‘Ook ik ben suïcidaal geweest. Daarom maak ik dit.’


Beeld Tim Witte

11 tot 14 minuten leestijd

Vraagt u wel eens hoe het met iemand gaat? En dan niet ‘hey, alles goed’, maar hoe het écht gaat? ‘Hoe gaat het nú met je’, bijvoorbeeld. Of: ‘Gaat het wel goed?’ En als het dan niet zo goed gaat, als je je zorgen maakt of als je weet dat iemand niet lekker in zijn of haar vel zit, vraag je dan wel eens naar de dood?

Zelfonderzoek

Leven
Gerelateerd