Wat gemakkelijk toch eigenlijk: een paar vingerbewegingen op mijn mousepad en Susan Linn verschijnt op mijn scherm, helemaal uit Boston. De psycholoog, lector aan Harvard, expert in de invloed van media en marketing op kinderen, activist die onder meer Disney op de knieën kreeg én prijswinnend buikspreekster, zo in mijn kantoortje opgediend.

Niet dat ik nog echt stilsta bij de wonderlijkheid van dit gemak, maar Linn doet dat wel. ‘Fantastisch toch, en zo uitzonderlijk,’ zegt ze, terwijl ik gauw check of alles goed werkt. In de opening van haar meest recente boek Who’s Raising The Kids, brengt ze de sleutelrol van deze technologieën in de begindagen van de pandemie in herinnering. Hoe ze hielpen de fysieke en mentale gezondheid van onze kinderen en van onszelf te behouden.

Moeten we de technologie dankbaar zijn, vraag ik. ‘Ik denk dat we ambivalent moeten zijn,’ antwoordt ze.

Dat is nog best moeilijk als je, zoals ikzelf onlangs, net in Linns boek zit te lezen over de...