Bij ten minste drie van de grootste producenten van ultrabewerkt voedsel – Danone, Nestlé en Unilever – werken tientallen marketing- en brandmanagers die eerder voor tabaksgiganten werkten. Dat blijkt uit onderzoek van The Investigative Desk voor Vrij Nederland. De voedselindustrie komt meer en meer in het vizier van wetenschappers en gezondheidsorganisaties. Afgelopen zomer verklaarde de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat ultrabewerkt voedsel tot de vier dodelijkste producten behoort – naast alcohol, fossiele brandstoffen en tabak.
Big xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx voor ruim xxxx xxxxxxx xxxxx xxx xxxxx is al decennialang effectief in het xxxxxxxxxx van de industrie tegen xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx en xxxxxxxxxxxxxxxx De xxxxxxxxxxx die de voedselindustrie gebruikt xx xxxxxx xxxxxxxxx te xxxxx en te xxxxxxx vertonen xxxxxxxxxxxxxx met xx Beyond Nicotine-strategie van tabaksfabrikanten. xxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx geld met xxxxxxxxxx xx vapes, xxxx xxx xxx de xxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxx worden xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxx xx xxxxxxx
Help ons de grenzen van de vrijheid bewaken.