Liever luisteren? Lou-Anna Druyvesteyn sprak dit verhaal in.

Terwijl het openbare leven in 2020 krakend tot stilstand kwam, beleven enkele bedrijven de mooiste kwartalen van hun bestaan. Sinds het begin van de pandemie stond in bestuurskamers wereldwijd maar één vraag centraal: hoe valt er nu geld te verdienen? Op alle continenten verzamelden onderzoekers en analisten razendsnel de benodigde data om consumentengedrag te voorspellen. Vuistdikke rapporten belandden op de bureaus van Mark Zuckerberg, Jeff Bezos, Jack Ma en soortgenoten, die hun bedrijfsactiviteiten erop aanpasten.

Ik had het geluk een kijkje in zo’n geheim rapport te krijgen. Een blik op onze toekomst: door corona en de ernstige (financiële) nasleep daarvan zullen geestelijke problemen toenemen en daarmee de vraag naar psychische bijstand, zelfhulpboeken en allerhande ontspanningszwendel. Populaire reisbestemmingen zullen niet meer in exclusieve wereldsteden, maar in the middle of nowhere zijn.

De angst voor...