Groei is goed. Groei werkt. Groei zorgt voor technologische ontwikkeling, voor werkgelegenheid. Groei brengt daarmee vooruitgang en bevrijdt ons zo uit de brute natuurtoestand van armoede en misère. En groei zal niet alleen welvaart brengen, maar ook de planeet redden. Want groene groei is hét paradigma van overheden wereldwijd om de klimaatcrisis op te lossen. Van Brussel en het Witte Huis tot Peking – onder alle beleidsmaatregelen schuilt het idee dat de wereldeconomie kan en moet blijven groeien om klimaatontwrichting te voorkomen, door middel van marktgeleide milieumaatregelen en technologische innovatie. Groene groei is de enige weg.
Achtergrond
De groei voorbij: de oplossing is minder, niet méér

Groene groei is hét paradigma van overheden wereldwijd om de klimaatcrisis op te lossen. Want groei is de enige weg. En niet alleen voor de klimaatcrisis, groei is het wondermiddel voor álles. Maar wat als economische groei niet de oplossing voor alle problemen is, maar juist de bron ervan?


