Kees de Koning begon zijn platenlabel 20 jaar geleden uit pure noodzaak, omdat er niemand anders was die ‘Spraakwater’ van Extince uit wilde brengen. Inmiddels is TopNotch een merk waar ook buiten hiphop niemand meer omheen kan, met namen als De Jeugd van Tegenwoordig en Typhoon, maar ook Henny Vrienten en Drs. P. Het label heeft de Nederlandse muziekcultuur veranderd, en werkt als magneet voor jonge ontwerpers, fotografen en videomakers. En Kees de Koning is nog altijd de onvermoeibare spin in het web. In het interview met Sander Donker vertelt hij over het onstaan van het succesvolle label, hoe hij altijd zijn smaak volgt en over zijn nieuwe project: de levensliederen uit de Jordaan. ‘Ik zie geen verschil tussen “Straight Outta Compton” en “Bij ons in de Jordaan.”‘

Verder in het nummer: een reportage de ophef om de borstvoedingsbonus. In Groot-Brittannië kunnen moeders die hun baby borstvoeding geven waardebonnen voor kleding, boodschappen en boeken claimen. Die financiële...