Eigenlijk zou de Tweede Kamer deze week debatteren over de parlementaire omgangsvormen, die er de laatste tijd niet beter op zijn geworden. Steeds vaker wordt in het parlement gescholden en gedreigd, met als pregnant voorbeeld FvD-Kamerlid Pepijn van Houwelingen die D66’er Sjoerd Sjoerdsma bedreigde met een tribunaal: ‘Uw tijd komt nog wel!’.
Column
Kamerleden klagen over de verruwing van de parlementaire cultuur maar doen er zelf niets aan
Achter de hand beklagen Kamerleden zich over voorzitter Vera Bergkamp die geen orde kan houden, schrijft Thijs Broer. Maar waarom gaan ze zelf niet vaker het gevecht aan met de uitdagers?




