Ondernemer, vlogger en televisiepersoonlijkheid Anna Nooshin moest het op social media ontgelden voor een door Shell gesponsord Instagram-bericht. Dat was óók seksistisch.

Vorige week ontstond er op social media een klein opstootje. Ondernemer, vlogger en televisiepersoonlijkheid Anna Nooshin was in zee gegaan met Shell. Welke zee? Niet de Noordelijke IJszee natuurlijk, waar Shell binnenkort tóch weer gaat boren. Nooshin nam een socialmediagenieke duik in de Caribische wateren rondom Haïti ter promotie van het project The Plastic Bank, dat ervoor zorgt dat er een miljoen kilo plastic afval opgeruimd gaat worden. Op het eerste gezicht hartstikke sympathiek, maar dus ook hartstikke gesponsord door Shell, grootvervuiler en een van ’s werelds belangrijkste producenten van de grondstof voor al dat plastic. En daarnaast, laten we eerlijk zijn, vooral op zoek naar een groene dekmantel voor zijn asgrauwe imago.

Dus.

Een bericht gedeeld door Anna Nooshin (@annanooshin) op