Vogeltjes kijken, bijvoorbeeld.

Facebook staat nooit stil. Er wordt constant gesleuteld aan algoritmes, berichtfuncties, advertentiemogelijkheden, de newsfeed krijgt om de zoveel tijd een nieuwe uitstraling, elke dag is er wel weer iets anders waar je op kunt klikken. Waar je ooit een ‘cadeautjes’ op elkaars profiel kon achterlaten en glibberig kon flirten door te porren, lees je nu over verdwenen vliegtuigen en Sylvana Simons in Instant Articles en reageer je met hartjes en lachende smileys op filmpjes van tongende katten.

Die veranderingen worden in de gaten gehouden door internetfanaten, professionele bloggers en de miljoenen jonge mensen die door bedrijven worden ingehuurd om ‘de Facebook te doen’. Waar je de ene dag duizenden likes binnensleept met een titel als ‘Ze Dachten Allemaal Dat Deze Blinde Teckel Niet Kon Tapdansen…Maar Wat Er Toen Gebeurde Zal Je Shockeren!’, moest je de volgende dag juist aankomen met een solide en serieuze artikel-omschrijving voor een gunstig...