Duurzame diamanten, schone bolides, ecoparfum… Kan duurzaamheid sexy en winstgevend zijn? Een nieuwe generatie ondernemers gelooft hierin: ‘Groen moet niet betekenen dat je niets meer mag’. Zij maken juist producten voor mensen die willen genieten van het goede leven maar dan zonder bijsmaak. Kan luxe ook deugen?

De nieuwe Vrij Nederland ligt vanaf woensdag 21 november in de winkel. U kunt natuurlijk ook een abonnement nemen en Vrij Nederland elke week in de bus ontvangen. Of Vrij Nederland downloaden op de iPad.

Verder in Vrij Nederland deze week:

– Een interview met schilderes Marlene Dumas door Sander Pleij, waarin duidelijk wordt dat juist haar zijpaden -het gepieker, bedenkingen en twijfels- noemenswaardig zijn.

– Musicalster Chantal Janzen is meer dan een Barbiepop. Marijn van der Jagt schreef een profiel van een speelse Chantal met een duistere kant.

– Met historicus Hans Vandecandelaere kijken naar Brussel: het grootste interculturele experiment van Europa.

– Het...