Met champagne lanceerde Febo de nieuwe koers gisteren in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. Het karakteristieke geel sneuvelde daarbij.

Soms hoop je dat er plekken zijn die verschoond blijven van brandmanagers en herbronning. Die hoop blijkt doorgaans ijdel. Misschien is het wel daarom, dat het een beetje als verraad voelde dat ook snackbarketen Febo het nu over een ‘ambachtelijke boeg’ gooit.

Het is verraad zoals de oude studievriend die op zaterdagavond opeens liever thuis ‘een serietje’ blijft kijken en dingen zegt als ‘ik probeer te minderen met brood.’ Van wie je het niet verwacht, raakt het je het hardst.

Met champagne lanceerde Febo de nieuwe koers gisteren in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. Haar traditionele huisstijl zat de keten ook niet mee. Geel is gretig, de kleur van vettige vingers en sausvlekken. Geel is de kleur van gulzigheid en in 2015 verkoop je daar niet meer mee. Eerder dit jaar ging dat andere symbool van gele gretigheid, de Drie Dwaze...