‘Het zijn de bulkweken!’ schreeuwt de homepage van bol.com in koeienletters. En dat betekent niet alleen dat je Pampers met 50 procent korting kunt kopen, of dat je die doos Playmobil Lucky & Spirit (met paardenbox) voor slechts € 14,21 (adviesprijs € 18,95) op de kop kunt tikken, maar vooral dat de grootste webwinkel van Nederland nóg meer artikelen verkoopt.

Dit is het verhaal van één van die artikelen. Om precies te zijn: het is verhaal van een van de 104.902 artikelen die webwinkel bol.com op een recente lentedag verkocht. Én dit is het verhaal van een van de 883.896 pakketten die PostNL op die dag ontving, sorteerde en bezorgde. Het is het verhaal van zeven kilometer lopende band – snakes genaamd. Van de Stingray, een volledig automatische, twee verdiepingen hoge ‘parkeergarage voor multitotes’.

Maar het is ook het verhaal van Amir Chriqui, process controlroom specialist uit Tilburg. Het is het verhaal van orderpicker Igor Savcenko uit Letland, die loopt...