Praat mee! Welke reclames spreken vrouwen wél aan?

Reclamefolders in roze, spotjes met bloemetjes, bijtjes en baby’s in beeld: veel reclamebureaus en marketingafdelingen hebben geen enkel idee wat vrouwen nou eigenlijk beweegt. En dat terwijl vrouwen de belangrijkste doelgroep zouden moeten zijn: in de westerse wereld ligt 85 procent van de consumentenbesteding in hun handen.

Er wordt echter totaal niet nagedacht over waar vrouwen behoefte aan hebben en hoe ze aan te spreken, zegt Liesbeth Maliepaard van reclamebureau Nieuw.

Meer dan driekwart van de vrouwen kan zich niet identificeren met vrouwen in reclames, ruim de helft ergert zich aan de manier waarop vrouwen in reclames geportretteerd worden en 84 procent vindt dat adverteerders niet weten wat vrouwen belangrijk vinden in het leven.

Maar hoe moet het dan? Hoe kunnen reclamebureaus u als vrouw bereiken? Door welke reclames voelt u zich aangesproken en door welke juist helemaal niet? Laat uw reactie achter!

Op zaterdag 6...