Een bloedend hart, seks met karakter (en aids), en een wrekende vrouw: vijf bijzondere en vijf veelbelovende films van dit najaar.

Gezien

Een hoogtepunt van het filmjaar: de minimalistische thriller The Woman Who Left.

The Woman Who Left van Lav Diaz

Een film is zo lang als hij voelt – vergeet wat de klok zegt. De vier uur van het magnifieke The Woman Who Left verglijden als een kalme rivier op een zomeravond. Filipijnse langfilmer Lav Diaz maakte eerder producties van tien uur en ja, die wilden wel eens slepen.

Maar dit keer geeft hij zijn verhaal (dat zoals altijd subtiel de maatschappelijke toestand van het land weerspiegelt) een onderstroom van suspense: The Woman Who Left is...

Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Vrij Nederland publiceert elke dag één artikel dat er echt toe doet.
Vrij Nederland publiceert elke dag één artikel dat er echt toe doet.
Lees minder. Blijf vrij van geest.
Eén verhaal per dag dat je verrijkt en tot verder nadenken stemt
Van longread tot video, van podcast tot column
Over macht, cultuur en toekomst
Naar je toegestuurd via e-mail of WhatsApp