Een bloedend hart, seks met karakter (en aids), en een wrekende vrouw: vijf bijzondere en vijf veelbelovende films van dit najaar.

Gezien

Een hoogtepunt van het filmjaar: de minimalistische thriller The Woman Who Left.

The Woman Who Left van Lav Diaz

Een film is zo lang als hij voelt – vergeet wat de klok zegt. De vier uur van het magnifieke The Woman Who Left verglijden als een kalme rivier op een zomeravond. Filipijnse langfilmer Lav Diaz maakte eerder producties van tien uur en ja, die wilden wel eens slepen.

Maar dit keer geeft hij zijn verhaal (dat zoals altijd subtiel de maatschappelijke toestand van het land weerspiegelt) een onderstroom van suspense: The Woman Who Left is...

Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Het Verhaal van de Dag in je mailbox of via WhatsApp
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Het Verhaal van de Dag in je mailbox of via WhatsApp
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Je hebt drie artikelen kunnen lezen. Verder lezen? Probeer nu een maand gratis (t.w.v. € 4,99)
Je hebt drie artikelen kunnen lezen. Verder lezen? Probeer nu een maand gratis (t.w.v. € 4,99)
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en lees een maand alles van VN online.
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Het Verhaal van de Dag in je mailbox of via WhatsApp
Geen zorgen, je zit niet vast aan een abonnement