Het is 2010, koffieketen Starbucks begint aan de verovering van Nederland. Liefhebbers zijn dolblij, anderen gruwen bij de komst van wéér een multinational in de binnenstad. ‘Starbucks is the devil!’

Het is 2010, koffieketen Starbucks begint aan de verovering van Nederland. Liefhebbers zijn dolblij, anderen gruwen bij de komst van wéér een multinational in de binnenstad. ‘Starbucks is the devil!’

Hij moest er jaren op wachten, maar sinds kort kan rechtenstudent Johan Huizenga dicht bij huis zijn droomkoffie drinken. Hij behoort tot de connaisseurs bij wie een dampende tall cappuccino van het Starbucks-imperium de verrukking teweegbrengt die wijnkenners aan een exquise haut-médoc ontlenen. Wat de rijkdom van het aroma, de knusse ambiance en de glimlach van het personeel betreft, voelt de Starbucks-kosmopoliet zich bij elke vestiging van zijn favoriete koffiehuis direct thuis, ongeacht of hij zich in Kuala Lumpur, Acapulco of Honolulu bevindt. Voorlopig steekt de...