Interview Carina Molier

In de lege zaal van het Amsterdamse Compagnietheater is een Big Brother-huis verrezen. Een laag gebouwtje, opgetrokken uit losse panelen – de architectuur van een tijdelijke constructie. Huis van de toekomst heet de voorstelling van Toneelgroep Amsterdam die zich ’s avonds in dit bouwsel afspeelt. Dan floepen alle monitoren aan die zich overal in en om het huis bevinden. Dan kan het publiek door de plastic ramen én op de beeldschermen zien hoe de bewoners zich terugtrekken of elkaar opzoeken. Hoe ze in bad gaan, een maaltijd bereiden of gaan slapen in het enorme, collectieve ‘multi-bed’. Maar het publiek kan ook zien hoe een cameraploeg de bewoners op de huid zit. Hoe van hun levens televisie wordt gemaakt. Hoe ze gestuurd en gemanipuleerd worden door de producenten van het tv-programma dat hen bij elkaar bracht.

Het brein achter deze voorstelling is Carina Molier. Maker en bedenker van complexe, soms hallucinerende multimediaspektakels. Vermaard...