Ze is een perfectionist met tomeloze ambitie, zeggen collega’s. Maar Cécile Narinx heeft ook een andere kant: ‘Ik loop zelfs de polonaise.’

Afgelopen week racete Cécile Narinx op haar hoge hakken door Parijs, van Louis Vuitton naar Miu Miu naar Ralph Lauren. Onder haar arm droeg ze de preview van de Nederlandse editie van Harper’s Bazaar die eind augustus verschijnt. Onvermoeibaar ging ze langs alle grote modehuizen, zes per dag, om ze ervan te overtuigen dat ze in háár blad moesten adverteren.

‘Ik merkte dat mensen eerder naar je luisteren als je gezag uitstraalt’

Drie jaar geleden solliciteerde Narinx nog als hoofdredacteur bij Vogue, dat toen gelanceerd werd. Daarover ontstond destijds in bladenland het hardnekkige gerucht dat ze op het eerste het beste vliegtuig was gestapt om de uitgever van Vogue ervan te overtuigen dat die haar moest aannemen, terwijl de baan al vergeven was aan de huidige hoofdredacteur Karin Swerink. ‘Klopt niks van,’ zegt Narinx. ‘Ik...