Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen over de webshop. Staat jouw vraag er niet tussen of wordt jouw vraag niet voldoende beantwoord? Neem dan contact op met onze klantenservice via vn@aboland.nl, vermeld in de onderwerpregel: webshop Vrij Nederland. Je kunt onze klantenservice ook bellen. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 9:00 tot 17:00 uur op 085 7991270.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

In de Vrij Nederland winkel kun je eenmalig een bestelling plaatsen of een bestelling plaatsen als je een account aanmaakt. Een account maakt je eenmaal aan en bevestig je per mail, zodat je niet opnieuw je gegevens hoeft in te vullen bij een volgende bestelling.

Ik heb problemen tijdens het registreren

Als er iets fout gaat tijdens het invullen van jouw gegevens krijgt je te zien wat er fout gaat. Lukt het met behulp van de foutmelding nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice op 085 7991270. Zij zijn op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur bereikbaar.

Kan ik mijn gegevens wijzigen?

In jouw account kun je altijd je gegevens wijzigen. Bij het afronden van een bestelling kan je bij het controleren van de bestelling het factuuradres en het bezorgadres wijzigen. Door bij factuuradres op ‘Wijzigen’ te klikken, kun je ook je accountgegevens wijzigen, met uitzondering van e-mailadres.

Waar worden mijn gegevens voor gebruikt?

De naam, het adres, de postcode en de woonplaats hebben wij nodig om het product op de juiste plaats te bezorgen. Het e-mailadres is nodig om bevestigingen te ontvangen en je dient een wachtwoord in te voeren om bij een volgende bezoek te kunnen inloggen.

Hoe wordt het assortiment voor de Vrij Nederland winkel bepaald?

Het assortiment van de Vrij Nederland winkel wordt bepaald door Vrij Nederland. Heb je een tip of een concreet aanbod voor originele en kwalitatief hoogwaardige producten, laat het ons weten. Stuur een e-mail, of een brief (evt. met dummy artikel) o.v.v. Vrij Nederland winkel assortiment naar onderstaand adres:

Vrij Nederland
Wibautstraat 133
1097 DN Amsterdam
Of E-mail: marketing@vn.nl

De prijzen komen niet overeen met de prijzen in Vrij Nederland

De prijzen in de advertentie van Vrij Nederland dienen overeen te komen met de prijzen in de online winkel van Vrij Nederland. Als deze prijzen niet overeenkomen is er per abuis een verkeerde prijs geplaatst op één van de locaties. Houd er echter wel rekening mee dat de prijzen in de advertentie in Vrij Nederland, prijzen zijn in euro’s, inclusief BTW en exclusief mogelijke verzendkosten. Het verschil zou dus tot stand kunnen komen door de verzendkosten die uiteindelijk bij betaling gerekend worden.

Levering van de bestelde producten geschiedt tegen de op het moment van totstandkoming van de overeenkomst op de internetlocatie of via Klantenservicentrum vermelde prijzen (typefouten of versprekingen voorbehouden). Prijzen die door de uitgever of haar toeleveranciers op andere wijze dan op de internetlocatie zijn afgesproken of kenbaar gemaakt, binden de uitgever niet voor producten die via de internetlocatie worden besteld.

Tevens behoudt de uitgever zich het recht voor de prijzen en tarieven te wijzigen. Gewijzigde prijzen en tarieven gelden vanaf het moment dat deze op de internetlocatie worden vermeld.

Van welke betaalwijzen kan ik gebruik maken?

In de Vrij Nederland winkel kun je betalen door middel van acceptgiro, automatische incasso, iDeal en creditcard. Je kunt niet met acceptgiro of automatische incasso betalen bij afleveradressen buiten Nederland en of afleveradressen die afwijken van factuuradres, dit i.v.m. voorkoming van fraude.

Ik heb problemen tijdens het betaalproces

Afhankelijk van de bestelling, kun je in de Vrij Nederland winkel betalen met acceptgiro, automatische incasso, iDeal en Creditcard.

Bij de keuze voor betaling via acceptgiro ontvang je bij de bestelling een factuur met acceptgiro. Bij betalen met automatische incasso vul je je rekeningnummer via onze beveiligde omgeving in. Je geeft ons hiermee toestemming om eenmalig het factuurbedrag van je rekening te schrijven. Zodra het factuurbedrag op onze rekening staat, wordt de bestelling verzonden.

Als je wilt betalen met een creditcard, dien je te beschikken over Visa of Mastercard. Betalen via creditcard in het buitenland is vooralsnog niet mogelijk.

Als je problemen blijft houden, neem dan contact op met onze klantenservice via 085 7991270 (op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur bereikbaar).

Hoe wordt mijn product bezorgd?

De bezorging van uw product zal verzorgd worden door PostNL en DHL. Als uw bestelling geplaatst is, wordt deze in gang gezet bij Montapacking. Zij leveren het product af bij PostNL of DHL, die het op het door u aangegeven adres bezorgen.

Wanneer wordt mijn product geleverd?

Bij de bestelling wordt een indicatie van de levertijd afgegeven. Voor de daadwerkelijke levertijd zijn wij echter afhankelijk van de leverancier, de indicatie is dus geen garantie. Een groot gedeelte van ons assortiment heeft een verwachte levertijd van ongeveer 2-3 werkdagen.

Mijn product is nog niet geleverd

De levertijden zoals aangegeven op internet zijn verwachte levertijden, gebaseerd op de voorraad en de levertijden van onze leveranciers. De meeste leveranciers zijn zeer nauwkeurig in hun levertijden, maar dat geldt helaas niet voor alle. In zo`n geval kan de verwachte levertijd van een bestelling ook verschillen van de daadwerkelijke levertijd. Wij doen uiteraard onze best om de levertijd zo accuraat mogelijk weer te geven. Wil je meer informatie over jouw bestelling? Dan kun je contact opnemen met ons Klantenservice 085 7991270 op werkdagen (van 9:00 tot 17:00 uur bereikbaar).

Kan ik mijn product ruilen?

Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft de afnemer het recht het product binnen veertien (14) dagen na aflevering in oorspronkelijke staat en in de oorspronkelijke verpakking, met factuur/pakbon met op achterzijde reden van retour te retourneren en de overeenkomst te ontbinden. Op de pakbon bij je bestelling staat vermeld welke stappen je moet ondernemen.

Wat moet ik doen als mijn product is geleverd met schade/een defect?

Wij streven ernaar je bestelling zo goed mogelijk te verpakken en te verzenden. De afnemer dient de geleverde producten onmiddellijk na ontvangst te inspecteren.

Indien er dan sprake is van breuk o.i.d, dan kunt u het geleverde product kosteloos retourneren binnen veertien (14) dagen. Mocht een artikel niet naar wens zijn dan mag je ons deze binnen 100 kalenderdagen retourneren en terug te sturen. Op de pakbon bij je bestelling staat vermeld welke stappen je moet ondernemen.

Ik heb een klacht over de Vrij Nederland winkel

De uitgever doet haar uiterste best om bestellingen op een snelle en correcte wijze te bezorgen. Heb je een klacht? Neem dan contact op met onze klantenservice: telefoon 085 7991270 (op werkdagen van 9:00 – 17:00 uur bereikbaar), e-mailadres vn@aboland.nl.