Liever luisteren dan lezen? Blendle heeft dit verhaal ingesproken.

We klagen graag op sociale media. Het is er ook zo’n ontzettend handige plek voor. Snel gebeurd, zo opgetikt, en je bent het kwijt. Een beetje als het ouderwetse dagboek, maar dan met een ingebouwde sympathie-generator, want ja, de bedoeling is natuurlijk wel dat anderen onze strubbelingen beamen, begrijpen en ondersteunen.

Op Instagram zie je de ene na de andere enorme lap tekst waarin influencers hun hart luchten over hun liefdesleven en/of klimaatverandering. Vorige week heb ik nog iemand ontvolgd die Twitter leek te gebruiken als de plek om vol overgave al haar persoonlijke ellende in te storten. Van ‘Nou ja, alwéér regen!’ tot ‘Afgewezen voor de baan die ik zo graag wilde… Komt het ooit nog goed…? :-(’

Een ‘I feel’-statement

Affect labeling wordt het ook wel genoemd. Oftewel: je emoties onder woorden brengen. Bij negatieve gevoelens zou dit bijdragen aan het terugdringen daarvan. Schrijf je...