Is een kakelbont mozaïek van bedrijfs­logo’s en advertenties op het gebouw van een gerenommeerde kunstopleiding kunst of reclame? Wie zich het hoofd wil breken over wat een onderzoek naar ‘het functioneren van merkidentiteiten’ inhoudt, is de komende tijd op het goede adres aan het Sandberg Instituut, aan de Fred. Roeskestraat 96 in Amsterdam, waar 13 december het gevelkunstwerk ‘Artvertising’ werd onthuld.

Meer dan driehonderd bedrijven, organisaties en personen reageerden op de uitnodiging van bedenker Teun Castelein, student aan de afdeling Ontwerpen. Voor de luttele som van € 19,99 per tegel kon men een beeldmerk, advertentie of persoonlijke mededeling op de...

Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Blijf vrij van geest. Abonneer je op VN
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Voor 6,99 per maand
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Blijf vrij van geest. Abonneer je op VN
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Voor 6,99 per maand