Is een kakelbont mozaïek van bedrijfs­logo’s en advertenties op het gebouw van een gerenommeerde kunstopleiding kunst of reclame? Wie zich het hoofd wil breken over wat een onderzoek naar ‘het functioneren van merkidentiteiten’ inhoudt, is de komende tijd op het goede adres aan het Sandberg Instituut, aan de Fred. Roeskestraat 96 in Amsterdam, waar 13 december het gevelkunstwerk ‘Artvertising’ werd onthuld.

Meer dan driehonderd bedrijven, organisaties en personen reageerden op de uitnodiging van bedenker Teun Castelein, student aan de afdeling Ontwerpen. Voor de luttele som van € 19,99 per tegel kon men een beeldmerk, advertentie of persoonlijke mededeling op de...

Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Zomeractie: word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Tijdelijk van 6,99 voor 4,99 per maand
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Zomeractie: word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Tijdelijk van 6,99 voor 4,99 per maand
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Zomeractie: word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Tijdelijk van 6,99 voor 4,99 per maand