Feuilleton

Drie neusharen, denkt Betty. Of vier?

De man aan het hoofd van de vergadertafel praat op de vanzelfsprekend luide toon van de CEO die de leiding heeft en dus het gelijk. ‘Merkstrategie’, hoort ze hem zeggen. ‘Targets’. Betty schuift haar notitieblok recht. En weer scheef. Ze klemt haar pen in haar hand. Niet naar hem kijken. Denk aan teksten schrijven. Magazine voor een energiegigant. Het betalen van je rekeningen. Sinterklaas. Kerstmis. Niet op je pen kauwen.

‘Core competence,’ zegt de CEO. ‘Implementeren.’ ‘Image control.’

Vier! Nee, vijf haren!

Er hangt nu een wolk van woorden boven zijn hoofd. Hemel. Er komt ook haar uit zijn oren.

‘Het idee is,’ zegt de CEO, en hij kijkt Betty doordringend aan, ‘dat we kernenergie weer séxy maken.’

‘Sexy.’ Het woord hangt nu boven haar hoofd.

De CEO staart naar haar decolleté.

Zes mannen zitten er om de tafel, alleen de voorlichter is een vrouw. Ze is jonger dan Betty en zelfverzekerder dan zij ooit zal zijn. Ze werpt een blik...