Feuilleton

Betty houdt een hand voor haar linkeroog. Een studiolamp gooit een plas oogverblindend licht over het aanrecht, waarop een wijnglas halfvol cassis staat naast een berg gesneden tomaten. Een meisje in zo’n loeistrakke spijkerbroek met het kruis laag genoeg om er een luier in te kunnen herbergen (de onbegrijpelijkste modetrend van dit jaar, denkt Betty, en ze ziet er nog beeldschoon uit ook. Die ziet er zelfs beeldschoon uit als ze een vuilniszak aantrekt) veegt de tomaten met een wisser bij elkaar in een emmer. De neonletters ‘Betty’s Bluf’ zetten haar blonde haar in een roze gloed.

Met de hand voor haar rechteroog ziet Betty niets. Een donker gat. De rand van het decor is de interessantste plek van de studio, denkt ze terwijl in het donker ze een slok wijn uit haar cassisglas neemt.

Al een paar dagen duren de opnames van Betty’s nieuwe kookprogramma. Haar keuken is nagebouwd in de studio, net als die van Nigella Lawson bij de BBC, en ze mag erin demonstreren...