Het rommelt al geruime tijd in de Amsterdamse taxiwereld. In Amsterdam zijn straattaxi’s georganiseerd in zogeheten Toegelaten Taxiorganisaties (TTO’s). Alleen als een chauffeur lid is van zo’n TTO, mag hij of zij mensen van straat oppikken. Deze TTO’s worden door de gemeente streng gecontroleerd, een doorn in het oog van veel taxichauffeurs. En sinds de komst van Uber, dat veel goedkoper werkt dan traditionele taxibedrijven, staan de tarieven van reguliere straattaxi’s onder druk. Bovendien groeit het aantal taxi’s in Amsterdam de laatste jaren explosief, terwijl de markt niet meebeweegt. Er zijn nu naar schatting zo’n zesduizend taxi’s in Amsterdam actief, terwijl dat...

Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Het Verhaal van de Dag in je mailbox of via WhatsApp
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Het Verhaal van de Dag in je mailbox of via WhatsApp
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Je hebt drie artikelen kunnen lezen. Verder lezen? Probeer nu een maand gratis (t.w.v. € 4,99)
Je hebt drie artikelen kunnen lezen. Verder lezen? Probeer nu een maand gratis (t.w.v. € 4,99)
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en lees een maand alles van VN online.
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Het Verhaal van de Dag in je mailbox of via WhatsApp
Geen zorgen, je zit niet vast aan een abonnement