Het rommelt al geruime tijd in de Amsterdamse taxiwereld. In Amsterdam zijn straattaxi’s georganiseerd in zogeheten Toegelaten Taxiorganisaties (TTO’s). Alleen als een chauffeur lid is van zo’n TTO, mag hij of zij mensen van straat oppikken. Deze TTO’s worden door de gemeente streng gecontroleerd, een doorn in het oog van veel taxichauffeurs. En sinds de komst van Uber, dat veel goedkoper werkt dan traditionele taxibedrijven, staan de tarieven van reguliere straattaxi’s onder druk. Bovendien groeit het aantal taxi’s in Amsterdam de laatste jaren explosief, terwijl de markt niet meebeweegt. Er zijn nu naar schatting zo’n zesduizend taxi’s in Amsterdam actief, terwijl dat...

Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Zomeractie: word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Tijdelijk van 6,99 voor 4,99 per maand
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Zomeractie: word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Tijdelijk van 6,99 voor 4,99 per maand
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Zomeractie: word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Tijdelijk van 6,99 voor 4,99 per maand