Google wist een naam te kiezen die zowel megalomaan, infantiel als intens suf is. Chapeau.

Geintje: tik abc.wtf en kijk waar je heen gestuurd wordt. Inderdaad: zoekmachine Bing, de belangrijkste concurrent van Google.

Over wat Alphabet, het nieuwe moederbedrijf dat Google gisteren uit de hoge hoed toverde, gaat veranderen is al veel geschreven. In vijf vragen bijvoorbeeld, maar ook over of het iets te maken heeft met de juridische strijd die het bedrijf voert in Europa (nee), met het paaien van onderbaas Sundar Pichai (kan zijn) en of wij gebruikers er privacytechnisch op vooruit gaan (wat denk je zelf?).

Maar die naam, daar moeten we het toch nog even over hebben. Er zijn twee mogelijkheden. Ofwel het was een haastklus, die tussen een paar craftbiertjes en bleekselderijstengels werd gebrainsourced. Ofwel hierover is lang en serieus door naming development strategists  (die bestaan) nagedacht.

Ik weet niet wat verdrietiger zou zijn. Want dat deze naam een vochtige stofdoek...