Watervallen, basketbalkooien en klimmuurtjes: de Perry Sport was het begin van de shopping experience. Nu is zelfs dat kennelijk niet meer genoeg.

Specialisten moet je serieus nemen. Ik zal dus de laatste zijn om retailspecialist Sabien Duetz tegen te spreken. Als zij de ondergang van Perry Sport logisch vindt, dan zal dat ongetwijfeld een haarscherpe analyse zijn. Maar ik schrok wel, van de kop boven haar uitspraken in de Telegraaf.

‘Er valt daar niets te lachen,’ stond er in vette letters. In het stukje zelf hamerde Duetz er nog wat harder op verder. ‘Het is net als met V&D, er valt daar niets te lachen.’ En: ‘Het is alleen maar prijs. En alleen maar prijs is niet genoeg. Dat is wat het is.’

Dát was het dus, wist ik nu. En dat het verwarrende tijden zijn, dat was me ook al wel duidelijk. De disruptie vliegt je bijkans om de oren. Zekerheden blijken keer op keer een leugen. Maar deze slag voelde ik oprecht niet aankomen.

Als er verdorie érgens iets te...