Docenten die amoureuze relaties aanknopen met leerlingen of hen seksueel intimideren: een situatie die bij kunstopleidingen lijkt te horen, én tegelijk meer ongewenst is, zegt Aafke Romeijn. Hoe kunnen toneelscholen, conservatoria en kunstacademies hier mee omgaan?
xxxxxxxx was xxx toen ik compositie xxxx xxxxxxxx xxx het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Op maandagavonden hadden we xxxxxxxxxxxxx xxx acht xxx tien. De xxxxxx xxxxxx steevast uit, waarna de meeste studenten nog xxxx de xxxxx in doken. xx niet: ik xxxxx xxx met xx trein xxxxx naar Utrecht, xxxx xx op xxxxxx woonde. Al snel ontdekte ik xxx xxx xxx xxxx hoofdvakdocenten xxxxxxxx trein nam, xx xxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxx xx dan maar samen xx xxxxxxx Na xxx xxxx xxxxxxx xxxxx onze gesprekken van formele uitwisselingen veranderd xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx praatten over xxxxx zo niet alles xxx ons xxxxxxxxxxx xxxx xx xx xxxxx namen, kochten we xxx snel xxxx xxxxx xxxxxx xxxx xxx xx xx xx xx x wel xx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxx xxx xxx xxxxx xx xxxx xxx xx xxxxxxx
Help ons de grenzen van de vrijheid bewaken.