Ons land is zo ingericht dat mensen opbranden. En de overheid heeft geen tijd om beleid te maken om dat tegen te gaan.
Voor mensen die het héél druk hebben, is het een bekend fenomeen. Op een gegeven moment hebben ze zoveel te doen, dat ze geen tijd meer hebben om hun bezigheden goed in te plannen. ‘Geen tijd voor tijdmanagement,’ luidt de bekende paradoxale noodkreet. Die klinkt meestal vlak voordat het misgaat. Wie geen tijd meer kan maken om zich te organiseren, loopt vast. ‘Burn-out’, zoals we het tegenwoordig noemen.


