In de Londense metro’s worden posters met mooie vrouwen van de muur gehaald. Te deprimerend voor de gemiddelde dame. Maar hé, doe dan op het strand ook je ogen dicht.

In de Londense metro’s worden posters met mooie vrouwen van de muur gehaald. Te deprimerend voor de gemiddelde dame. Maar hé, doe dan op het strand ook je ogen dicht.Toon een plaatje van een blakende jonge vrouw in een gele bikini. Stel de retorische vraag of je lichaam klaar is voor het strand en geef meteen een suggestie hiervoor: een of ander smerig proteïnedrankje. Deze reclametruc, die al wordt toegepast sinds de allereerste autofabrikant een stoeipoes plaatste op de motorkap van het eerste showmodel, wordt nu verboden in de Londense metro. 378 klachten kwamen binnen en 71.000 mensen tekenden een petitie tegen billboardreclames die ideale lichaamsvormen laten zien. De nieuwe burgemeester Sadiq Khan nam het protest over en kondigde een verbod af. Schoonheid mag niet langer worden ingezet als verleidingsmiddel...