Persoonlijke reclamefilmpjes van grote bedrijven, met een menselijke medewerker en een ‘samen komen we er wel’-boodschap. Oh, ze raken je in het diepst van je hypocriete ziel.

‘Hé, heb je even?’ vraagt de Rabobank in wat zonder twijfel de foutste reclamecampagne van 2017 was.

Een vrouw in een of ander kantoorgebouw kijkt je aan en sluit haar ogen. Een andere vrouw idem, en nog eentje, en hop we gaan de hele wereld over. Terwijl de voice-over vraagt ons een utopie zonder honger in te beelden, mogelijk gemaakt door de bank in kwestie, bevinden we ons oog in oog met boeren, van de Andes tot Afrika. Ontroerende figuren, zoals een verregende Aziatische man die tegen een lading...

Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Het Verhaal van de Dag in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Het Verhaal van de Dag in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Je hebt drie artikelen kunnen lezen. Verder lezen? Probeer nu een maand gratis (t.w.v. € 4,99)
Je hebt drie artikelen kunnen lezen. Verder lezen? Probeer nu een maand gratis (t.w.v. € 4,99)
Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en lees een maand alles van VN online.
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Het Verhaal van de Dag in je mailbox of via WhatsApp
Geen zorgen, je zit niet vast aan een abonnement