Persoonlijke reclamefilmpjes van grote bedrijven, met een menselijke medewerker en een ‘samen komen we er wel’-boodschap. Oh, ze raken je in het diepst van je hypocriete ziel.

‘Hé, heb je even?’ vraagt de Rabobank in wat zonder twijfel de foutste reclamecampagne van 2017 was.

Een vrouw in een of ander kantoorgebouw kijkt je aan en sluit haar ogen. Een andere vrouw idem, en nog eentje, en hop we gaan de hele wereld over. Terwijl de voice-over vraagt ons een utopie zonder honger in te beelden, mogelijk gemaakt door de bank in kwestie, bevinden we ons oog in oog met boeren, van de Andes tot Afrika. Ontroerende figuren, zoals een verregende Aziatische man die tegen een lading...

Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Blijf vrij van geest. Abonneer je op VN
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Voor 6,99 per maand
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Blijf vrij van geest. Abonneer je op VN
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Voor 6,99 per maand