Persoonlijke reclamefilmpjes van grote bedrijven, met een menselijke medewerker en een ‘samen komen we er wel’-boodschap. Oh, ze raken je in het diepst van je hypocriete ziel.

‘Hé, heb je even?’ vraagt de Rabobank in wat zonder twijfel de foutste reclamecampagne van 2017 was.

Een vrouw in een of ander kantoorgebouw kijkt je aan en sluit haar ogen. Een andere vrouw idem, en nog eentje, en hop we gaan de hele wereld over. Terwijl de voice-over vraagt ons een utopie zonder honger in te beelden, mogelijk gemaakt door de bank in kwestie, bevinden we ons oog in oog met boeren, van de Andes tot Afrika. Ontroerende figuren, zoals een verregende Aziatische man die tegen een lading...

Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Zomeractie: word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Tijdelijk van 6,99 voor 4,99 per maand
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Om onze journalistiek te beschermen kun je Vrij Nederland niet incognito lezen.
Zomeractie: word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Tijdelijk van 6,99 voor 4,99 per maand
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Je hebt drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Zomeractie: word nu abonnee voor maar 4,99
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Tijdelijk van 6,99 voor 4,99 per maand