Vrijdagmiddag, grote pauze. Groep 7 speelt ‘rondje om de (tafeltennis)tafel’ met een volleybal, terwijl hun juf Rofayda Bouhtala collega Loes Stoltenborg bijpraat over de ochtend. ‘Ze hebben hard gewerkt, dus ze hoeven vanmiddag alleen hun taakjes af te maken. Daarna mogen ze iets voor zichzelf doen.’ Bouhtala is herstellende van een fikse corona-infectie. Ze werkt halve dagen en Stoltenborg, de juf van groep 8A, neemt haar klas vanmiddag over.

Tegen het einde van de pauze opent Stoltenborg WhatsApp. Haar klas werkt vandaag thuis, foto’s van sommen uit het thuiswerkpakket stromen binnen: ‘Juf, ik begrijp deze niet.’ ‘Je moet de getallen op volgorde van klein naar groot zetten,’ spreekt Stoltenborg in, nauwelijks boven het tumult van een betwiste bal uitkomend. ‘Pak er een papiertje bij, schrijf ze onder elkaar op een getallenlijn.’

Voor Bouhtala is het uitdagend de draad weer op te pakken. Ze heeft hoofdpijn en mist haar gebruikelijke energie. ‘Maar...