Freek de Jonge volgt voor Vrij Nederland het nieuws. Vandaag: nonstop gratis extra’s, wat wil een mens nog meer.
Een adverteerder probeerde tijdens de voetbalwedstrijd Ajax-Heerenveen middels de boarding mij tot aanschaf van een zijner producten te verleiden.
Die alsmaar oprukkende aandachttrekkerij geeft mij een toenemend gevoel dat ik als toeschouwer in het stadion niet meer dan decor ben.
De adverteerder, waar alles om draait, heeft baat bij een zo groot mogelijke opwinding rond de presentatie van zijn uiting.
Dat ik als toeschouwer van een zekere leeftijd het allemaal niet meer kan behappen, dat voortdurende voorbijflitsen van op mijn portemonnee gerichte informatie in combinatie met in hoog tempo uitgevoerd positiespel, maakt mijn club allang niet meer uit.
Inkomsten zijn inkomsten.
Na een keer of achttien te zijn voorbijgekomen verliet de volgende slogan de eerste vierentwintig uur mijn gedachten niet meer los:
Nonstop Gratis Extra’s.
Van wat is mij niet duidelijk...
Je reactie wordt geplaatst zodra deze is goedgekeurd. Je reactie is geplaatst.