Het vlamde, glansde en glitterde, op de televisieavond van het jaar in Amerika gisteravond.

Als de publieke omroep Sesamstraat gaat vervangen met Tijd voor Max als vlaggenschip dan weet je: televisie, ze loopt op haar achterste benen.

Misschien niet zo gek, dat televisiemakers steeds wildere toeren uithalen mensen over te halen de kijkbuis nog een laatste kans te geven. In de Verenigde Staten werd gisteravond weer een keiharde strijd uitgevochten om het kijkerspubliek. Het werd een ongekende show, vol steken onder water, wankelende hoofdrolspelers en stralende overwinnaars.

Inderdaad: de jaarlijkse lingerie-presentatie van Victoria’s Secret. Daar kunt u lacherig of zelfs wrevelig over doen. Maar zie het eens zo: zolang nieuws als vandaag over de hardnekkige salariskloof tussen man en vrouw met een lauwe schouderophaal onthaald blijft worden, is het juist fan-tas-tisch dat sluimerend seksisme één keer per jaar eens lekker in de veren en glitters wordt gezet. Hierom dus,...