Hoe Bush de geschiedenis ‘corrigeert’
Was het een Hollywoodfilm, dan zou het allerlaatste Bush-project zo gepresenteerd worden: de makers van Shock and Awe en Operation Enduring Freedom brengen u The Legacy Project – de Bush-jaren in al hun glorie, met hoogtepunten als de bevrijding van het Iraakse volk en de verbreiding van vrijheid en democratie in het Midden-Oosten. Deze marketingcampagne komt echter niet uit Hollywood, maar uit Washington. En het product dat wordt verkocht is geen B-film maar een F(voor failure)-presidentschap.
Het legacy project bestaat echt en wordt geleid door Karen Hughes en Karl Rove, de meester-spindoctors die eerder een oorlog verkochten. Maar zelfs voor dat team is het spinnen van Bush’ erfenis een schier onmogelijke opdracht. Het volk is ongeïnteresseerd of – nog erger voor een marketeer – vervuld van afkeer voor het product (volgens een recente opiniepeiling zal negenenzeventig procent van de bevolking Bush niet missen). Niettemin halen de...
Je reactie wordt geplaatst zodra deze is goedgekeurd. Je reactie is geplaatst.