Het nieuws van de dag volgens de redactie. Vandaag: de KLM is géén pak melk. En een afscheid van Gene Wilder. En Marco van Basten.

Wat blijft is geen nieuws, wat komt en gaat wel. Een blik in de krant en je merkt hoeveel van het nieuws draait om mensen die vertrekken of juist beginnen, en gebeurtenissen die een aanvang nemen of juist aflopen. Meestal geldt: hoe opmerkelijker die gebeurtenissen, hoe groter de kans dat je ermee in het nieuws komt. Want opmerkelijkheid zorgt voor emotie, en nieuws is emotie, zoals we weten.

Zoals humor. Tenminste, wat sommigen humor noemen. Zo wijdt de New York Times vandaag bijvoorbeeld een heel artikel aan de blijkbaar voor Amerikanen vernieuwende reclamespot in de VS van de KLM: ‘It’s an airline.’ Die vond de luchtvaartmaatschapij nodig, want blijkbaar denken heel veel Amerikanen dat de KLM een merk melk is. Bizar en grappig, en dus werd er ook een onnavolgbaar filmpje bedacht, met een mannetje in een pak die op een rare manier probeert...