Met elk telefoontje, elke muisklik geef je informatie over jezelf prijs. En al die informatie wordt opgeslagen: big data, een fenomeen dat alles zal veranderen.

Een paar jaar geleden liep een boze vader een winkel van de Target-keten in Minnesota binnen, wapperend met een envelop vol voordeelbonnen.

‘Mijn dochter heeft dit met de post gekregen!’ riep hij. ‘Ze zit nog op school, en u stuurt haar bonnetjes voor kinderkleertjes en wiegjes! Wilt u soms dat ze zwanger wordt?’ Een manager bood zijn excuses aan. Enkele dagen later belde hij de man om zich wederom te verontschuldigen. Maar ditmaal vertelde de vader, ietwat beschaamd: ‘Ik heb mijn dochter gesproken. Er hebben zich...

Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen. Verder lezen? Sluit je nu aan.
Blijf vrij van geest. Abonneer je op VN
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Voor 6,99 per maand
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Je hebt deze maand drie artikelen gratis kunnen lezen - en we zien dat je graag verder leest. Leuk!
Blijf vrij van geest. Abonneer je op VN
Toegang tot alle artikelen op vn.nl
Elke dag een allesbepalend verhaal
Direct in je mailbox of via WhatsApp
Maandelijks opzegbaar
Voor 6,99 per maand