Praat mee! Houden bedrijven te weinig rekening met de belangen van de vrouwelijke consument?

Vrouwen vinden dat de dienstverlening van veel bedrijven zwaar tekortschiet. Dat concludeerde de Boston Consulting Group vorig jaar na een consumentenonderzoek onder twaalfduizend vrouwen in veertig landen. Veel vrouwen, zeker degenen die een drukke baan combineren met de zorg voor kinderen, moeten schipperen met hun tijd. En daar spelen bedrijven nog veel te weinig op in. Ook stemmen ze hun producten en diensten nauwelijks af op de behoeften van vrouwen, terwijl zij inmiddels toch een dominante rol spelen op de consumentenmarkt.

Uit het onderzoek blijkt dat het nog steeds lastig is voor een vrouw een goed zittende broek te vinden, helder financieel advies te krijgen, een gezonde maaltijd te kopen of tijd te vinden om te sporten.

Herkent u zich in dit beeld? Houden bedrijven te weinig rekening met de eisen en wensen van de vrouwelijke consument? Stem op de poll of geef uw reactie!

Op...